What's new

Show Off SotFN #164 gimme CnC pls

G

God

**** ***
Retired
Messages
12,669
Reaction score
19,680
Stock that was used
rocClVf.jpg



Entry
LMaswep.gif
 
R

Remedy

Black Desert Online
Lifetime
Messages
8,730
Reaction score
5,749
I liked that one but I don't think it looks right. Bit weird looking to me. Whoever created this should get a cookie!
 
O

OneShot

n.n
Retired
Messages
5,077
Reaction score
1,990
I'm failing to see how this should quality as a stock manipulation tbh. It's nearly a completely different piece.
 
G

God

**** ***
Retired
Messages
12,669
Reaction score
19,680
I'm failing to see how this should quality as a stock manipulation tbh. It's nearly a completely different piece.
It was made using nothing but the stock so I don't see why it wouldn't qualify as a stock manipulation. I guess I took the rule "It is forbidden to manipulate stock images unless a respectable amount of work has been done. I will be enforcing this harder because this is supposed to be your work, not someone else's."a little too seriously. My end goal was to make sure my entry stood out from the original piece and not make it look like I slapped a few things on it and called it a day.
 
O

OneShot

n.n
Retired
Messages
5,077
Reaction score
1,990
It was made using nothing but the stock so I don't see why it wouldn't qualify as a stock manipulation. I guess I took the rule "
  • It is forbidden to manipulate stock images unless a respectable amount of work has been done. I will be enforcing this harder because this is supposed to be your work, not someone else's."
a little too seriously. My end goal was to make sure my entry stood out from the original piece and not make it look like I slapped a few things on it and called it a day.
I mean yea, technically it's a manip, and it's more of a manipulation than anything else in that voting (imo there shouldn't even be a winner LOL). It's just that this looks more like you used the stock because you had to, like it wouldn't matter either way if there was a stock, the end piece would be the same. Same with B (I think).
 
J

Jacob Frye

Broseph
Retired
Messages
9,446
Reaction score
5,106
I liked this, but I had to go with curry. :smile:

Overall it was good. Nice job on this. I thought Jedi made this lol
 
R

Remedy

Black Desert Online
Lifetime
Messages
8,730
Reaction score
5,749
Wait, G God you made this?
 
K

Knowledge

<3
Retired
Messages
6,775
Reaction score
6,340
"It is forbidden to manipulate stock images unless a respectable amount of work has been done. I will be enforcing this harder because this is supposed to be your work, not someone else's."
Considering some of the entries had hardly anything done to them this is a crazy amount of work done.

OT: The execution of the idea you had has been done well however I feel that adding animation to a still image should only be done to an image that has signs of movement.
Example: http://i.imgur.com/4fPrpX8.webm
That is something that some drew then was animated from the still image to create that.
 
G

God

**** ***
Retired
Messages
12,669
Reaction score
19,680
Considering some of the entries had hardly anything done to them this is a crazy amount of work done.

OT: The execution of the idea you had has been done well however I feel that adding animation to a still image should only be done to an image that has signs of movement.
Example: http://i.imgur.com/4fPrpX8.webm
That is something that some drew then was animated from the still image to create that.
I saw that image as a still last year and was surprised when I found the animated version of it. I tried making something like it back when the theme was music but it came out pretty bad. I might start up a new one in a bit and see how it turns out. I'll post in showoff when I finish it. I know what you mean though, gifs are much better when you have multiple things moving at once. As for minimal amounts of work being put in to entries it kinda seems like that's become a common thing lately. Too many borderline rips.
 
K

Knowledge

<3
Retired
Messages
6,775
Reaction score
6,340
I saw that image as a still last year and was surprised when I found the animated version of it. I tried making something like it back when the theme was music but it came out pretty bad. I might start up a new one in a bit and see how it turns out. I'll post in showoff when I finish it. I know what you mean though, gifs are much better when you have multiple things moving at once. As for minimal amounts of work being put in to entries it kinda seems like that's become a common thing lately. Too many borderline rips.
Needs to be cracked down on MUCH more IMO :whistle:
 
O

OneShot

n.n
Retired
Messages
5,077
Reaction score
1,990
As for minimal amounts of work being put in to entries it kinda seems like that's become a common thing lately.
Thats what happens when the section the competition is based around deteriorates greatly.
 
Top Bottom