What's new

Solved Coolrunner HELPPPP!

  • Thread starter iamjarvis
  • Start date
  • Views 416
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
Can anybody give me a link to a Team Xecuter Coolruner Chip that can be used with this....http://www.360parts.co.uk/nand-x-rgh-edition-complete-kit-v3-code-skun1098.html
been looking all over the web and can't find one. My mums already gotten me that kit for Christmas and now i cant get the finally component :frown:
 
-DoC-

-DoC-

Enthusiast
Messages
119
Reaction score
18
Any cool runner will work with that. Ver C or CR3 Lite are the 2 that are currently available.

Just make sure you buy from a trusted reseller.
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
yeah ive been looking on loads of sites, including the resellers on the xecuter site but cant find one
 
-DoC-

-DoC-

Enthusiast
Messages
119
Reaction score
18
What motherboard does your console have?

And what dash is it on?

Before you get too far into this.

Here's a link to the Coolrunner.
http://www.modtraders.co.uk/xilinx-xc2c64a-rev-c.html
http://www.ck3.co.uk/xilinx-xc2c64a-dev-board-rev-c.html

Some sites won't openly list them or will list them as development boards. I know a couple resellers here in the US I have to be logged in in order to see the items.
As far as the QSB boards, you didn't "need" them in order to install the Coolrunner. It just makes it easier if you have to hook up the Nand-x again down the road.
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
your an actual life saver dude :smile: thank you very much.
Its a Falcon can't remember what dash exactly but i know its RGHable. Spent many hours looking into this guides and what not to make sure this was just the first stump i had.
now that i know that they are sometimes hidden and those links are to them i thank you my man :smile:
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
plus i wanted the QSB just for ease and tidyness haha
 
-DoC-

-DoC-

Enthusiast
Messages
119
Reaction score
18
You're welcome.. just make sure you practice your soldering before you attack the RGH. Some of points are quite small.

Take your time and good luck!
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
cheers :smile:. im pretty sure im getting my dad to do the soldering as his done it before ill just do everything after the install on my own.

I will be sure too. and thanks again
 
oblivioncth

oblivioncth

Mr. Cloth
Mr. Nice Guy MotM TotM
Messages
7,015
Reaction score
2,143
cheers :smile:. im pretty sure im getting my dad to do the soldering as his done it before ill just do everything after the install on my own.

I will be sure too. and thanks again
If you run into any trouble along the way you know where to come :smile:
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
yeah man :smile: i appreciate all the support and help. i would get someone to do it for me but i like tech stuff 8-) ill be sure to ask if i encounter problems :biggrin: thanks
 
oblivioncth

oblivioncth

Mr. Cloth
Mr. Nice Guy MotM TotM
Messages
7,015
Reaction score
2,143
yeah man :smile: i appreciate all the support and help. i would get someone to do it for me but i like tech stuff :cool: ill be sure to ask if i encounter problems :biggrin: thanks
Good. Too many people are, bluntly, retarded with tech stuff. Its OK if you can't do THIS but like when people can't check their email and ****... ugh...
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
Yeah i completely understand with that sort of stuff that irritates the hell out of me...the other day my dad ask me to show him how to save a document.....da f man haha. i learn pretty quickly with a lot of tech kinda things and ill paying close attention to tutorials and that. plus ill have support here.
 
oblivioncth

oblivioncth

Mr. Cloth
Mr. Nice Guy MotM TotM
Messages
7,015
Reaction score
2,143
Yeah i completely understand with that sort of stuff that irritates the hell out of me...the other day my dad ask me to show him how to save a document.....da f man haha. i learn pretty quickly with a lot of tech kinda things and ill paying close attention to tutorials and that. plus ill have support here.
Thats exactly how I learned. Check tuts and then for specific questions use a forum, which for me happened to be this one and I liked it so I stuck with it.
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
exactly easy as pie. no idea why i havent modded earlier than this so much money wasted on games that last 2 days o_O.
 
oblivioncth

oblivioncth

Mr. Cloth
Mr. Nice Guy MotM TotM
Messages
7,015
Reaction score
2,143
exactly easy as pie. no idea why i havent modded earlier than this so much money wasted on games that last 2 days o_O.
lol right. Who pays for single player games :rolleyes:
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
pretty sure i bricked it :frown: guess for a first attempt its understandable maybe xD haha... not sure on what to do now ha
 
Brother Jordan

Brother Jordan

מספר אחד
VIP
Retired
Sinner Hardened Veteran MotM
Messages
16,617
Reaction score
11,259
pretty sure i bricked it :frown: guess for a first attempt its understandable maybe xD haha... not sure on what to do now ha
What's the error you have?
 
iamjarvis

iamjarvis

Enthusiast
Messages
92
Reaction score
9
"looking for usb interface device, cannot continue" im thinking maybe i bridged something by accident. gunna redo all the solder with a better iron.
 
xMODDEDxSKILLZx

xMODDEDxSKILLZx

Contributor
Messages
3,105
Reaction score
700
possible you bridged something on the nandx or jrunner. check that all you soldering is spot on and you have the v3 firmware installed on the nandx(if applicable).
 
Top Bottom